reklama

Maturita nie je formalita a šťastie je vrtkavé.

Som v podstate čerstvá držiteľka maturitného vysvedčenia. Som nezamestnaná. :D Väčšina ľudí vraví, že maturita je  "formalita". Myslím si, že je to stará otrepaná a dosť známa fráza. Ja osobne som si myslela, že po absolvovaní tejto tzv. "skúšky dospelosti" si to taktiež poviem. Nestalo sa tak. Toto slovné spojenie neprekĺzlo cez moje ústa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po bitke je ale každý generál. Teraz už môžem tvrdiť že maturitu zvládne každý..... Je to naozaj tak?

Všetko záleží od určitých okolností. Celá táto skúška je postavená na šťastí. Na tom som sa zhodla aj s mojimi spolužiakmi v triede. Iste, je pravda, že kto všetko vie, tak ho samozrejme nič neprekvapí. Čo to je ale to všetko? Nemyslím si, že každý sa dokáže naučiť 120 tém z každého maturitného predmetu. A pred asi 6 rokmi bola maturita pozostávajúca ešte z 5 predmetov. Teraz mi stačili ako tak tie 4 predmety.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno aj ja som šla maturovať s tým že neviem všetky témy. V pondelok som maturovala z geografie. Tohto predmetu som sa bála asi najviac. Cez akademický týždeň som geografii venovala najviac mojho času , ale aj aj napriek tomu som si nestihla pozrieť niektoré okruhy. V duchu som sa len modlila, aby som si nevytiahla práve to, čo neviem. Moje modlitby boli vyslišané, vytiahla som si celkom priatelné zadanie. Dokonca z jednej časti som prednedávnom odpovedala na jednej zo školských hodín. Tretiu praktickú časť som mierne dobabrala, ale nejakými poznatkami som to predsa len zachránila. Vedela som, že horšia známka ako dvojka nebude. Z triedy som odišla celkom spokojná. Ešte spokojnejšia som bola po prečítaní verdiktu. Nikto už nemohol byť lepší ako ja minimálne sa mohli naše známky rovnať. Vo veľkej eufórii a šťastí som sa vracala domov. Normálne ma to nakoplo na ďaľší deň. Úspech poháňa dopredu. Vedela som, že to je len začiatok, ale bola som akási už "oťukaná". V ten deň som musela ešte dohnať veľa mnou zameškaného učiva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V utorok slovenčina. Môj najobľúbenejší predmet. Pred týmto predmetom som mala asi najväčší rešpekt, ale na druhej strane nejmenší stres, strach. Vybral som si pre mňa krásnu tému: Súčasná svetová literatúra + gramatika vety podľa zloženia. Musím sa priznať, že gramatiku som sa učila tak cca hodinu. Na príprave som sa len pýtala samej seba prečo ja mám také šťastie. Táto ústna skúška prešla celkom hladko. Možno som mala menšie problémy s tou gramatickou časťou, ale predsa len taký malý stresík ma chytil. Tak a polovicu maturity som mala za sebou.

Tretí deň sa niesol v znamení nemeckého jazyka a náuky o spoločnosti. Nemčine som neublížila vôbec. Do triedy som nešla so žiadnym stresom akú tému si zas vytiahnem a čo všetko neviem. Nevedela som poriadne ani aké boli témy. Ešte tak možno názvy a okruhy vymenovať. Nie som ale nejaký expert v nemčine. Spoliehala som sa len na slovník ktorý bol k dispozícii. Vybrala som si témy: Slowakei, Mode und Bekleidung (Bilder), a mala som poradiť skúšajúcej, ktorá mala zdravotné problémy. Pri príprave som opäť plesala. Využila som dokonca poznatky z geografie o Slovensku. Tento predmet síce nedopadol na výbornú, ale ďaleko som nebola. No bola som rada. So skúšajúcimi sme sa dokonca aj zasmiali, lebo niekedy som nerozumela čo sa ma pýtajú a ja som odpovedala úplne niečo iné. Musím povedať že všetky tri profesorky boli naozaj milé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O druhej hodine ma čakala náuka o spoločnosti. Z tohto predmetu som nevidela do slova a do písmena asi 10 okruhov. Ale vravela som si : " Kľud máš 5 hodín čas, stíhaš niečo ešte dobrať". Šla som odpovedať posledná. Šikovne som si škrtala témy z ktorých už študenti odpovedali. Neuveríte, ale ťahali sa práve tie témy, o ktorých som nemala ani páru. Opäť sa stal zo mňa šťastný človek. Vytiahla som tému v podstate mne príbuznú, ale moje poznatky o nej neboli stopercentné. V komisii boli milí ľudia. Aj tento predmet dopadol veľmi úspešne.

Tak a vtedy som si mohla naozaj vydýchnuť a povedať si, že všetko mám za sebou. Bola som síce šťastnám, ale nie do tej úplne najväčšej miery. Asi to vo mne všetko ešte doznievalo. Uvedomila som si to všetko až večer v posteli.

Milota Kralčáková

Milota Kralčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

student, PrifUK, geografia Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu